خبر پزشکی – نوشیدن شیر در دوران شیردهی ریسک آلرژی غذایی کودک را کاهش می دهد
✍آلرژی غذایی شایع ترین بیماری مزمن در بین کودکان
بر اساس یافته محققان سوئدی؛ کودکان مادرانی که در دوران شیردهی شیر گاو نسبتاً زیاد می نوشند کمتر در معرض خطر ابتلا به آلرژی غذایی قرار دارند.
محققان دانشگاه چالمرز سوئد در نظرسنجی از بیش از ۵۰۰ زن سوئدی در مورد عادات غذایی و شیوع آلرژی در بین کودکانشان در سن یک سالگی به این نتیجه رسیدند.
«میا استروویک»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما دریافته ایم که مادران کودکان سالم یک ساله در هنگام شیردهی بیش از مادران کودکان یک ساله مبتلا به آلرژی، شیر گاو مصرف کرده بودند. اگرچه این ارتباط واضح و آشکار است، اما ما ادعا نمیکنیم که نوشیدن شیر گاو یک درمان عمومی برای آلرژی غذایی است.»
وی در ادامه می افزاید: «عوامل زیادی در پشت خطر آلرژی غذایی وجود دارد. با این حال رژیم غذایی عاملی است که والدین می توانند تأثیر مستقیم بر آن داشته باشند.»
به گفته پروفسور Ann-Sofie Sandberg، یک توضیح احتمالی در این باره این است که شیر در رژیم غذایی مادر حاوی موادی است که موجب تحریک و تقویت رشد بهتر سیستم ایمنی کودک می شود.
محققان معتقدند در ابتدای رشد کودک، تحریک سیستم ایمنی برای افزایش تحمل کودک در مقابل مواد غذایی مختلف ضروری است.
همچنین تماس زودهنگام با میکروارگانیزم های مختلف می تواند به عنوان یک نقطه شروعی برای سیستم ایمنی کودک عمل کند.
نوشته شده توسط کارگروه تولید محتوا در تاریخ ۹۹/۱۰/۰۴ ساعت ۱۰:۲۳ | تعداد دیدگاهها: ۰ دیدگاه | دستهبندی: داروینو پلاس | برچسبها: آلرژی_غذایی, آلرژی_غذایی_در_کودکان, خواص_شیر_مادر, سیستم_ایمنی_بدن, شیر_مادر